Karetní pitevna 58# Dominion Cycle – Atonement 6/6

Finální pakl, který zatluče spoustu hřebíků do hodně rakví a uzavírá celé to Rally a Eminent šílenství současného cyklu.

Co si budeme povídat, když vyšel první pakl, těšil jsem se na druhý, když druhý, už jsem pokukoval po třetím. Jednou se snad odnaučím čučet na spoily. Prostě stavíte balík a strašně moc potřebujete tu kartu, která ještě nevyšla… a pak jí nezahrajete ani jednou 🙂 Proto si chci dát s tímto posledním paklem dominion cyklu předsevzetí, že pitvám až když je karta na stole… nebo aspoň na Jigoku. Co nás tedy pro dnešek čeká?

Fire and Oil – Krabí Holding

Občas Rokuganské standardy nechápu. Nechat se zaživa uvařit horoucím olejem je považováno za pohoršující a nafasujete Dishonor. Nevím kolik potvor ze Shadowlands to hrají na Honor ale design téhle karty by snesl naprosto jiný kabát. Leda že mezi nimi přesně na tohle hrají. „Hele, Chapadloun Standa jim na to  zase skočil a uhořel, to je noob“. Pojďme nyní k tomu, o čem tato karta je. Holding co nepřidává k síle a který pokud sedí na neprasklé provincii má schopnost. Jinak je to prázdná karta. Sedět na neprasklé provincii by pro Kraba neměl být problém. Přesunout na neprasklou provincii či vytáhnout odkudkoliv na neprasklou provincii taky Krab umí. Je to už ale hodně snahy pro „malý“ efekt. Teď k efektu. Během útoku na libovolnou vaší provincii, zahodíte 1 Honor, zvolíte postavu která na vás útočí a tu dishonorujete. To je vše. Trait Siege Weapon je prostě taková dobarvovací tématická omáčička, víc nic. Pokud do vás sype Škorpion, je vám to k ničemu, pokud Jednorožec s milionem postav, je to jen kapka v moři. Proti Lvům či Jeřábům se pak může jednat o malou pomoc nebo obrovskou. Fénix musí doufat, že má dostatek „Honor mě“ karet. Drak… asi nebudu zabrušovat.  Výhodou je, že tento Holding může sedět kdekoliv a prudit. Tedy nemusí se „účastnit konflikut“. V Krabím Dishonor decku se pravděpodobně ohřeje. 

Hodnocení: Klíčovka

Apprentice Engineer – Krabí Conflict Postava

Vyhrabat si Holding z hrobu je fajn, navíc v podobě Suprise efektu, kdy pokud šáhnu po správném (Fire and Oil? či spíše Heavy Balista, Iron Mine, Strategic Weakpoint atd.) můžu hladce ubránit či si ekonomicky polepšit do příštích bitev.  Na spálené neutrálky se toto vztahuje samozřejmě také. Asi nepůjdete po knihovně ale chápete kam mířím. Druhý efekt, který může být výhodný pokud bude uchopen správně, je, že nově vytáhnutý Holding odstraní všechny karty na Provincii. Vyčistit „Žábu“, odházet nevhodné karty jinde nebo si prostě připravit hřbitov pro další tahání. V tenhle moment zbystří i Lev, který má pár Holdingů, které se mohou napárovat. K tomu jeho vyvolávači z hrobů a je tu důvod šplýchat Krabem. Za 2 Influence nafasovat 2/1/0 Bushiho není vůbec pitomé. Co ostatní klany? Asi nic. 

Hodnocení: Klíčovka pro Kraba a Lva, Čekačka pro ostatní

Inventive Buttressing – Krabí Attachment

Attachment, který se nebude hrát? Je to jednoduché, za 1 Fate dostanu na právě likvidovanou provincii bonus +3 k síle a to jen během válečných konfliktů. Čili je to 50/50 a stejně prohrávám. Krab nemá žádný herní efekt říkající, pokud jsi prohrál, poser soupeře. Za 1 Fate a dva bambusy do toho nepůjdou ani jiné klany a snad jediné využití které mě z hlavy napadá je cpát to na Stronghold provincii. Není ale místo téhle karty lepší hrát Banzai? Krab si jí možná někdy vyzkouší  a mě za Lva napadla blbá situace, kdy si pojistím nepřátelskou provincii proti zničení s následnou pravidelnou návštěvou na lov Ringů a Honoru. Ale to je tak blbé, že bych určitě přešvihnul Politiku. 

Hodnocení: Čekačka u Kraba, Hřbitovka pro ostatní

Doji Diplomat – Jeřábí Dynasty Postava

Ok, o téhle postavě se psalo, mluvilo, křičelo a hádalo skoro všude. Umím si představit, že v některých domácnostech se i o tomhle hádal někdo se svou ženou. Za 0 Fate!!! dostanete postavu 0/1/1 s reakcí, že když vleze do hry, všichni hráči zvolí provincii, kterou neovládají a tu otočí. Čili ukážete u soupeře a provedete reveal. Začněme efektem. Posrat soupeřovi provincii která reaguje „on reveal“ je u některých klanů zatraceně vysoké. U Jednorožce to platí dvakrát tolik. To že soupeř vám odhalí provincii co potřebujete (Magistrate Station) je vlastně již taková Murphyho jistota. Když srovnáte tento efekt s libovolnou postavou, která umí podobné blbnutí s provincií, máte pocit, že se Tyler prostě uklepnul a tahle bába měla stát 1 Fate. V době Rally karet tak můžete zadara, respektive za cenu ztráty 1 Fate (soupeř asi passl první) vyložit zdarma něco, co při Seeker of X a otočení té správné provincie, ještě ty peníze do začátku přinesou. Glory 1 pak říká, že je vám ukradený jeden celý ring, to když tuto postavu nenasadíte a bude se účastnit Glory Countu. Tahle blbá karta v sobě zahrnuje Enable princip, pokud hrajete na otočené provincie, Economy princip, kdy pokud otočíte se Seeker rolí máte prašule, Skill boost kdy za nic máte +1 Politika a nebo easy Glory count. Ve finále je tu Scout, kdy zjistíte provincii u soupeře. Nenapadá mě důvod, proč tuhle kartu nehrát… snad jen blížící se Ban nebo RL? Tahle karta je tak dobrá, že jí bude hrát i Ján!

Hodnocení: Jánovka – hraješ proti Jeřábovi? Tuhle bábu potkáš.

Treasured Gift – Jeřábí Attachment

Poser Attachment za 0 Fate, který hrajete pouze na soupeře. Soupeřova postava nesmí být deklarována do útoku, mířeným na provincii, která vám patří. Takže do multiplayeru shit, protože soupeř půjde na nákupy k vašemu parťákovi. Bonus +2/+3 Tyler hodil at Random a vůbec netuším, proč tam jsou. Asi to mělo být jako counter balance proti ceně a silnému efektu. Stále však žiju v domnění, že některé klany se svou postavou přiskočí nebo s takto obdarovanou postavou budou alespoň bránit. Čili dáreček chcete poslat v co nejvhodnějším poser čase. Například před posledním – čtvrtým konfliktem v daném kole. Bambusáda o hodnotě 3 ale prostě smrdí. Neznám moc efektů, které říkají – pokud jsi skillově slabší než soupeř – aby se vyplatilo dáreček hrát jako enabler. Říkejte si tedy co chcete, já vidím hodně slabou kartu, která mě v budoucnosti určitě překvapí a soupeři vyhraje hru. 

Hodnocení: Klíčovka

Daidoji Yari – Jeřábí Attachment

Karta, kterou „prý“ nadesignoval Erik, Šampion z předloňského Winter Court. V dnešní době Hřbitovka. Myšlenka hezká, ochrana před Covert ale dva roky stará. Mít na točeňáku méně než soupeř? … Asi Duel Máchale, jinak fakt netuším. Přitom stačilo dát „máš více čestných postav“ a vše mohlo šlapat na jedničku. Military bonus a Influence 2 je pak přesně ten poslední hřebík do rakve pro Šplýchače tak i pro Jeřába. 

Hodnocení: Hřbitovka

 

Iron Mountain Castle – Dračí Stronghold

Další Dračí Stronghold! Načrtne nějaký nový archetyp? Odhalí něco zajímavého? Je vlastně vůbec dobrý? Jedno z Dračích témat už od Core setu byla práce s Attachmenty. Ta dle mého názoru měla nahrazovat slabé staty některých postav. Prostě na slabáka lípnu dvě katany, pocukruju vějířem, jinou Dračí kartu zajistím návrat všeho v případě smrti, další Dračí kartou obejdu trait Restricted atd. Chvilku tu skákal Niten Master ale Dračí Deck o 40 Attachmentech prostě neexistuje 🙁  Zámek dává sílu +2, 10 Honorů do startu a 10 Influence. Fate generování zůstává na standardních 7 bodících. Každá vaše Dračí postava pak na sobě může mít o jeden restricted Attachment navíc. Dobře, zatím mě zaráží zbytečně nízký Honor a celkem fajn síla k síle Provincie která ale málo kdy něco znamená. Skilové poměry při finální bitve bejvají mnohdy o víc než o jeden bodík a na to ještě ke všemu pouze tehdy, pokud je hra skillově vyrovnaná. U Draka tohle nehledejte. Schopnost? Když hraju Attachment na svou postavu, můžu tenhle SH poklonit a získat slevu 1 Fate. Wow, cítíte tu power play? Attachmenty všude? Ten Elegant Tessen z ruky? Shiiiit, combo jak blázen. Dobře, dejme tomu, že se postaví Dračí Attachdement deck. Kde jsou ty Attachmenty? Není lepší hrát původní SH který aspoň dává bonusy za Attachmenty na postavě? Hodnocení u Sh bývají kostrbatější ale tenhle není Hitovkou, kterou bude každý Drak od teď hrát jako tomu bylo u Lvího Ikoma zámku. Tohle je prostě zvláštní SH, který je Klíčový pro určitý Deck, který ještě ani nemá dost dobrých karet a tím to hasne. 

Hodnocení: Klíčovka

Agasha Sumiko – Dračí Dynasty Postava

Když se podívám na čisté staty, jsem trošku překvapen. Za 4 Fate bych u Draka čekal 3/3/2. Navíc tu máme Bushi, Champion a Imperial. Draci těch Šampónů mají najednou tuny a já si říkám, zda někdy budou mít i něco, co s tímhle traitem bude pracovat (Tyler bod, soupeř nula). Sumiko to zatím v příběhu zařízla a je tedy jen otázkou, zda se ještě objeví. Její super legendární „drop the mike“ odchod se pak projevuje i v jejím textu. Tedy, když postava která vás stála 4 Fate a její schopnost funguje až při jejím odchodu… mě se už ani nechce dál psát. Tak ještě jednou, nádech a pojďme to rozebrat. Když tahle postava odejde, kouknete k soupeři na to zda je čestnější, bohatší a má více karet. Pokud má více Honor než vy, 2 ztratí. Pokud Bohatší tak přijde o 2 Fate a karetnější, tak 2 karty dle své volby zahodí. A tohle tématicky do Dračí prdele zapadá kam? Tady se někdo rozhodl koupit Black Mambu ale cpe jí tam na šířku. Bushi Honor Drak? Zaplatím 4 Fate a čumím na to, jak moje postava nic nedělá? Nebo že se můj soupeř nepřipraví dopředu za předpokladu že bude více čestný, bohatší a karetnější? Tohle nedělám ani já po 5 pivech. Hřbitovku nedávám jen z jediného důvodu. Tahle karta je špatná ale v porovnání se zbytkem Draka má aspoň dobré staty. Navíc když budete hrát tahačky z Hrobu (Lví Splash), můžete docílit zajímavých efektů, případně kopírovat text Sumiko na jiné postavy. Ale jinak… Někdy by bylo zajímavé pozvat dobré zelené hráče, dát jim prostor na Clan Pack 2.0 a nechat je přijít s výsledkem. 

Hodnocení: Čekačka

In Search of Self – Dračí Humor 

To že se Drak stále hledá jsem už zmiňoval tolikrát… čili v momentě, kdy na mě vykoukla tahle karta, musel jsem se krásně zasmát. 1 Fate cena za 2 Bambusy začínají vypadat sexy v efektu, kdy můžete poklonit nepřátelskou postavu, která právě útočí. Asi nebude moc důvodů pokládat svou postavu ale ta možnost tu je. Omezením je, že pokládaná postava musí stát X a méně, kde X je počet provincií co máte ksichtem dolů. Hmm. Čili při prvním útoku soupeře na vaší Provincii, kterou otáčíte, musíte doufat, že to není 5 Fate postava. V tenhle moment nesmíte hrát Eminent provincie a doufat, že tuhle kartu dostanete v prvním kole a nikoliv při útoku na váš SH. Jako ano, té dvojkové postavě určitě strašně zatopíte. V momentě kdy bude fungovat (neříkám existovat, už jsem se poučil) zatahovací  Drak (otočím svou provincii ksichtem dolů), tahle karta je jasná. Budou hrát ostatní klany? Fakt netuším. Oni mají přeci jen ty Eminent provincie funkční. 

Hodnocení: Klíčovka s Čekačkou

Exposed Courtyard – Lví Holding

Když se dívám levým okem, ty co dostávaj šípy z vrchu jsou Červení nebo pravým okem pak Fialový, tahle karta se mi líbí. Je to Battlefield a Holding. Pokud se zrovna blbne na válku a je jedno jestli bráním nebo útočím, tak zahodím dvě vrchní karty z Conflict decku. Následně si zvolím jeden event v hrobu a ten můžu zahrát jako bych ho měl právě na ruce. V prvním módu užití si tedy můžu zahazovat Conflict deck a využít ty karty, které jdou hrát z hrobu. V té druhé pak použít onen vyhrabaný Event a dát si ho po použití na dno Conflict decku, kdy pokud máme třeba třetí kolo, tak se dostáváme do bodu kdy s Fénixovým vodníkem nebo některými Krab kartami můžu blbnout. Fénix s Tadáááákou by pro takovouhle kartu zabíjel. V ideálním světě tedy zahraji Event, aktivuju Exposed Courtyard a zahraji kartu znovu s tím, že mi jde zpět do paklíku. Pokud by se Courtyard v tomto bodě sekal, byla by to férová cena. Jenže ta mrcha to dělá za akci. Díky logistice si můžu přesunout kam potřebuji aby fungoval co nejdéle a Lev má další „vyliž mi“ kartu, která zajistí dobrý Card draw ať už při Honor snaze či break SH snaze. Při hře s inženýrem lze vytáhout z hrobu a použít znovu ve stejném kole. Double nice. Cítím ve vzduchu kandidáta na RL.

Hodnocení: Hitovka 

Righteous Samurai

Hello, its mee… karta kerou Lev potřeboval přibližně v prvním cyklu ale pak přišli jiné a lepší. Tahle postava nemá trait Commander a i když má čupr sílu, nehodí se svou cenou do Swarmu. Za 3 fate mít fasovačku 4/2/2 je jen čisté tělo kdy schopnost, pokud mě soupeř donutil zahodit 1 Honor karetním způsobem či efektem z Ringu, tak můžu zvolit nějakou postavu a tu Honorovat, je k prdu. Pokud nehraju proti Dishonor klanu, je tahle schopnost více než málo platná. Tedy, pokud mi soupeř způsobil Dishonor status, děje se kulové. Pokud soupeř zahrál kartu která říká, beru ti Honor, tak se teprve něco děje a těch možnosti pro spuštění je zatraceně málo na to, aby mě leželo jen prázdné tělo na stole. Je to takový o fous agresivnější Samurai of Integrity.

Hodnocení: Klíčovka

Spiritcaller Prodigy

Conflict postava za 1 bambus co umí … lovit Lví postavy z Dynasty decku. Ok, tímhle určitě budou Šplíchat naprosto všechny ostatní klany (Sarkasmus). Takže pitvejme jen ze Lvího pohledu. Špirit Kája je Shugenja a má Water trait (ostatně, jako všichni Lví Shugenja krom Toturiho staré) čili pokud nechcete hrát Cloud the Mind nebo My Ancestors Strength, trait nezajímavý. Za akci pak můžete tuto postavu seknout a prohledat si Dynasty Hrob a vytáhnout si postavu která stojí 3 a méně Fate. Tuto postavu dáváme do hry bez omezení. Tedy nespustí se efekt pokud byla postava vyložena regulérně z provincie ale to Lvovi nevadí. Protože chybí obvyklý dovětek, že vyvolaná postava ve hře zůstává do konce konfliktu a tady tomu tak není. Pokud se vám podaří postava udržet při životě, ať už pomocí Reprieve, Called to War či nehraného Stand your ground, prostě máte Eko boost. Už bylo zmiňovaáno i Kombo, kdy vytáhnu Spiritcallera, který vytáhne Toturiho. Nevím zda se do budoucna vychytá i nějaká Dire karta či efekt pro postavy bez Fate, které budou Lvovi u této karty nahrávat. Nicméně Shugenja za 3, něco udělá (zlepší útok či obranu), položíte si jí pro efekt apod s tím, že až jí nebudete potřebovat, ještě jí seknete a dáte do hry nové zvíře, schopné bránit a útočit pro další Conflict. Podmínka mít cenově vhodné postavy v hrobě a dostatek místa v Conflict decku pro tuto postavu je pak snadno dosažitelná.  

Hodnocení: Jistotka

Unbridled Ambition – Škorp Provincie

Trojková provincie co bude zabírat Ohnivý slot. Musím zmínit, že zde přiložený ilustrační obrázek postrádá jednu důležitou větu. Tou je, že tato Provincie nesmí být pod vaším Strongholdem. Proč takto důležitý údaj není přítomen, netuším. Schopnost je ale vražedná. Postavy, které na sobě mají Dishonored status nezapočítávají svůj skill do bitvy. Tedy stačí aby proti vám soupeř měl dostatek Dishonor statusů a tahle provincie si to bude užívat v rovině nedobytelnosti. Háček? Pokud mají vaše postavy také Dishonor tak i ony přispívají prdem. Musí se pak vlastně postavy účastnit boje? Stačí dostatek Dishonor tokenů a soupeř útočí s nulou, pokud nemá Imperial Favor. V ten moment se konflikt vyhodnotí jako trapas, prsten se vrací zpět a postavy jdou pokloněné domů. Síla 3 pak vlastně je jen číslo. Být tam 1 je to stejné. Klan, který neumí Honorovat tu bude mít smůlu (Krab, Drak, Jednorožec). Provincie kvalitní! Jenže je potřeba hrát specifický styl balíčku a mít jistotu, že ten Dishonor zůstane kde má a přistane včas. V případě Swarmu je síla 3 hodně na hraně.

Hodnocení: Hitovka

Bayushi Kachiko – Škorp Dynasty Postava

Bayushi Kachiko, osobní rádkyně Císaře, manželka Šéfa klanu Škorpiona a tedy i papírově nejmocnější žena Rokuganu. Jak je na tom ale herně. Za 5 Fate je Kačí nebo by alespoň měla být postavou, kolem které stavíte balík, posouvá váš balík na určitou úroveň nebo mu alespoň udává směr. Hodnoty 3/6/3 jsou naprosto adekvátní k tomu, že… počkat, tři do Military? Asi trošku toho tématického designu nejdříve, hodnoty na postavách určují jejich celkovou „moc“ či potenciál. V momentě, kdy jste nejmocnější žena Rokuganu, představte si pod tím tu hromadu ninjů a Škorpioních samurajů pod jejím velením, ok? Jinak je Kachiko ráda, když otevře poštovním nožíkem obálku. Vysoká Glory pak udává, že pokud bude Kachiko mít cejch ostudy (Dishonor), dost to omezí její sílu. Její schopnost? V momentě kdy Kachiko politicky bojuje, může si zahrát libovolný Event v soupeřově Conflikt hrobu. Zahranou kartu pak odstraňujete ze hry. Toto může udělat až třikrát. Někdo tuto kartu srovnával k Master Tacticianovi a já souhlasím pouze u té části, kdy je omezení na 3 karty. MT totiž kouká jen na první kartu Conflict balíčku a hráč tak musí doufat, že to bude vhodná karta na kterou bude mít prachy. Kachiko se dívá do paklíku soupeře a pokud ten zahrál libovolný boostovací Event, Kachiko jej prostě zahraje také a srovná se soupeřem krok. Kachiko nebude zářit v prvním kole ale od druhého výš způsobí bolehlav. Až jí vidím v Mill Decku. Pokud si vezmete sílu této postavy a porovnáte jí s jinou 5 Fate postavou ve hře, bude Kachiko vždy nahoře.  Co chybí? Trait Imperial a Courtier a možná ta věc, že Event takto zahraný je odstraněn ze hry. To může přidat extra deset deka bolesti pro některé klany, které pracují s Conflict deckem. Kachiko kvůli své ceně zabírá pak při deckbuildingu určitý slot a soupeří s… Bayushi Shoju? Kterýmžeto? Mám pocit že Jirka použije reverse shit jutsu a bude tuto kartu hanit z vrchu, žeje moc OP 🙂 

Hodnocení: Hitovka

Compromised Secrets – Škorp Attachment

Za 0 Fate s podmínkou pro zahrání, kdy musíte být méně čestný. Čili karta kterou si Honor Škorp zahraje s obtíží (pauza pro smích). A teď vážně. Pokud jste méně čestní, můžete zahrát tento Attachment na libovolnou postavu (tu nepřátelskou stopro). Postava, u které chcete spouštět její Abilitu nyní musí vysolit ještě 1 Honor a dát vám jej. Na počátku hry se hráč ještě může rozhodovat, že teda ten 1 Honor objetuje, když už vyložil tu drahou postavu jen kvůli její schopnosti. Nicméně v závěru hry se bude Compromised Secretes chovat stejně jako Cloud the Mind, protože zaplatit ten 1 Honor bude znamenat prohranou hru. Dishonorovací Škorp dostává hezkou hračku. Co ta Influence hodnota? Dishonor Krabík si může určo také zkusit ale pro ostatní klany je tato karta k ničemu. Díky podmínce na tuhle kartu Honor Lev i Jeřáb musí zapomenout.

Hodnocení: Klíčovka

Wordly Shiotome – Fialová Dynasty Postava

Loni probíhala budovatelská anketa, kdy komunita v několika kolech hlasovala o podobě nové karty. Byla to legrace ale každý tak nějak počítal, že karta, která z toho vyleze bude buďto hodně nehratelná nebo zase OP. To co však vylezlo je zajímavá Klíčovka, která reaguje na Gaijin karty, tedy karty „mimo“ Rokugan. Gaijin se snáze překládá jako nejaponec ale spíše lepší je „neosoba“. Prostě pokud nejsi Rokuganec, jsi barbar a nečlověk. Těch karet s tímto traitem má Jednorožec dostatek. Tedy, krom nutné minuty ticha pro Špajz Gláz. Většina Gaijin karet jsou ale takové polosuché a málo hrané. Z 10 karet je 1 na banu. Zbejvá Adorned Barcha, Curved Blade a možná Compass (plácněte prosím Jirku po zádech, ať se dál nedusí 🙂 ) Wordly Shiotome je tedy čekací Shitome. Za 2 Fate nafasujete 2/2/2 a trait Battle Maiden u Fialek znamená hrátky s Honor Statusem. Ty Fialka bohužel nezvládá tak krásně, jak to na papíře vypadá. Wordly Shiotome tak čeká na své místo v balíčku, kde budou pobíhat Gaijin postavy, Gaijin karty a pojede se na Scout/Reveal deck. Ten Fialky sice mají ale ne v takové formě, aby si Wordly Shiotome našla v balíčku své místo a pravidelně se stávala Honorovanou 4/4 na povel. Pavel bude namítat, že Way Trader je taková jiná Tetsuko akorát na prachy ale já se tu bavím o přítomnosti Shiotome buďto v každém balíčku nebo naopak ve funny Junk decku. 

Hodnocení: Čekačka s potenciálem na jistou Klíčovku

Ganzu Warior – Fialová D Postava

Jednorožčí Erasmus v praxi. Ganzu Warriror si nese trait Gaijin spolu k traitu Bushi a chybí mu Cavalry. Zamknutí pro Seeker roli má samozřejmě znamenat sílu a kvalitu. Reakce, pokud je odhalena provincie při konfliktu, kterého se účastni Ganzu, tak si můžete vyhodnotit efekt ringu, který elementem souhlasí s elementem provincie. Tedy pokud se při Ganzovi otočí Void provincie, vyhodnotíte Void ring. Nejprve vše vypadá, že Ganzu bude fungovat jen v případě, že útočíte, nicméně tato postava získává na síle až v „reveal“ decku. Tedy odhalovacím. Protože můžete bránit a pomocí Jednorožčích schopností otočit svou provincii, například vodní. Asi tušíte kam mířím. Je zde ale veliké omezení. V době Eminent rolí se odhalovačka může konat tak dvakrát či třikrát a Ganzu navíc není Cavalry čili o to méně spolupracuje s většinou již zajetých Fialových karet. Ganzu má zajímavý efekt ale bohužel klíčový. Také se může stát, že otočíte Element, který vám zrovna k ničemu není. Ganzu je 2/-/0 a tak s ním můžete blbnout jen během války a při otočení třeba Fire ringu, nedostanete žádný benefit. Je to škoda.

Hodnocení: Klíčovka

Flank the Enemy – Fialový Conflict Event

Při konfliktu, kdy máte více postav než soupeř, můžete za 1 Fate zařídit, aby si soupeř vybral jeden ze svých charakterů a ten pak položí. Tím že volí on, obchází se některé protekce ale zároveň pokud brání dvě postavy kdy jedna dělá velké kulové, nemusí jít o kvalitní zásah. Nicméně i tak se dá v průměru očekávat za 1 Fate snížení skill countu o 2 a když platíte, tušíte jaký efekt očekávat a kterou postavu to asi položí. Pokud však brání jen jedna postava, je efekt jasný. Proto i influence hodnota 3. Mít více postav je u Fialek naprosto jednoduchá záležitost a vymkne se vám snad jen v případě situace, kdy do sebe naráží dva Swarmy. Flákni enemyho je karta, kterou Fialky zahrají minimálně o dvou kopiích snad v každém balíčku, pokud pojedou agresivní swarm. 

Hodnocení: Jistotka

Sudden Tempest – Neutrální karta Dračích kvalit

Tuhle kartu uvidíte hrát snad jen ve zvláštním Fénixovi či Drakovi. Ano, je tu Rally ale nutnost zaplatit 1 Fate za to, že ze hry do konce kola uklidíte Ring je významově k ničemu. Stronghold to nebreakne a Honor nepřinese. Je zde tedy dotaz, k čemu ten efekt vlastně je. V Dynasty fázi uklidíte 1 Prsten ze hry (out of play), čili efekty typu pokud je nějaký ring claimed, unclaimed nebo contested se vypnou. Ring je out of play a není ani jedno. Pokud jsou na něm prachy a nějaká postava na to reaguje, tak nereaguje, Ring je out of play. Tím že je Ring mimo hru až do konce kola, nepokládá se na něj Fate během Fate fáze. Ring se nedá switchovat protože je Out of Play. Tak sakra k čemu? Snad jedině když chcete odstranit Void ring s 2 Faty na sobě, aby ho nevzal soupeř jakožto první hráč a šetříte si ho do příštího kola. Pak ten 1 Fate dostanete o kolo později z Ringu. Ale proč? A hlavně, Void ring s 2 faty je dobrá fikce, co? Dračí Bankéř nebo Kuřecí Pacifista je pak balík, kdy si říkám, že by takový efekt mohl někdo chtít použít. Tím že je Ring pryč a pokud si už nějaké schováváte u sebe doma ve špajzu, může se u soupeře stát, že nevyhlásí svůj konflikt, protože nebude mít s čím. Čili pokud je na place okolo 3 prstenů, čtvrtý konflikt se prostě nevyhlásí a musí se passnout. Krabí trestač pacifistů? Tahle karta je Bůčkovka. Chtěl bych jí zkusit zahrát aby fungovala a tedy kolem ní postavit Deck, ze kterého by šlo těžit. Co je pitomé, tak tahle karta leží na Provincii, čili kontrola, kdy tahle karta přijde a kdy jí využiju je ještě o deset deka menší. Být to conflict karta, asi bych o ní uvažoval. Moc Rally karet pak znamená, že na provincii může dojít k zácpě a vám najednou přestávají chodit ty postavy co potřebujete. 

Hodnocení: Čekačka

Weight of Duty – Neutrální Provincie

Váhu povinnosti cítím pokaždé, když mám před sebou na pitevně 20 karet a vím, že se každé musím řádně věnovat. V ten moment miluju očividné hřbitovky, kdy stačí být dostatečně textově dlouhý a vtipný a můžu jet dál. U karet, které jsou OP je to skoro to stejné jen pokud je to Jeřáb nebo Škorpion, musím předsírat lítost, že to mohlo být lepší. Horší je to u záludných karet, kdy musím pátrat, zda nečumím na OP nebo Shit kartu už jen kvůli té jedné malé pitomé interakci s kartou z Coresetu, na kterou každý zapomněl. Weight of Duty je díky bohu efektově očividná. Během konfliktu na Void provincii, tedy této nebo u protivníka na jeho Shameful, můžete seknout svou postavu. Pokud byla obyč, můžete zvolit obyč. Pokud to byla unikátní postava, můžete libovolnou (obyč i unikát). Pokloníte a Dishonornete zvolenou postavu. Když upustím od pitomě napsaného textu, Krab si našel další oblíbenou provincii. Seknu lejno, položím a dishonornu lejno. Seknu unikáta a dishonornu a bownu co budu chtít. Lev či Škorp také uvažují o této kartě a možná i Jednorožec, který to oswarmí. Fénix a jeho vysoké postavy či Drak budou mít s touto provincií problém. Jeřáb je pak otázkou, na kterou nechci odpovídat kvůli již pitvané reveal Kurtírce. Zatím neexistují 1 Fate unikátní postavy ale ty dvojkové existují a tak na konci jejich užitného cyklu je zřejmé, co se s nimi stane. Weight of Duty má zvláštní místo. Je to silou Hitovka ale užitím Klíčovka. Musíte kolem ní stavět. Agresivní reveal poník, Sekací Krabík, Honor Lev, Dishonor Škorp. Tuhle provincii určitě uvidíme. 

Hodnocení: Klíčovka