Karetní pitevna 57# Dominion Cycle – As Honor Demands 5/6

Pátý paklík současného cyklu už skrze název jasně hlásá, že pojede na Honor. Splnil ale obsah očekávání? Kolik nových Rally karet v něm najdeme?

Škoda blbé doby a nemožnosti společné práce na pitevně s kolegy. Pitevna tohoto paklu tak čistě vychází jen z mých rukou a hlavy. Věřte, snažil jsem se ale přeci jen, držet v hlavě šest hraných klanů plus Draka není sranda. Případné nesrovnalosti nebo blbě pochopenou kartu rád proberu za čtvrt roku u piva, až zase rozvolní.

Lví klan

S každým paklem to Lev solí víc a víc. Je jedno zda se snažíte o Honor Swarm protože Honor Bomb a Tower Lion jsou momentálně dost neprůstřelné kombinace a po ukončení tohoto cyklu věřím, že Honor Lev balíčky budou dost nerfovaný. Ona to není sranda útočit proti protivníkovi, který i když prohrává, tak vyhrává, pak si dvakrát zaútočí, vygeneruje 6 Honor a začne vám škrtit ruku. V jeden moment tak hrajete dost asymetricky a hra chutná… tak nějak jinak.

Fearless Skirmisher – Dynasty Postava

Malá cena – malý efekt, ale za 2 Fate nafasovat 3/1/1 s traitem Bushi je super. Hlavně pokud si do srovnávače a vzpomínek dáte některé Lví postavy, které by čistě za takovouto cenu a s takovými staty brečeli štěstím. Nu což, nová doba, nové pojebávky. Fearless Skirmisher je sice zamčený pro Keeper roli ale v současné době už to není ani tak překážkou. Pokud Keepera hraju, ok, šup tam s ním. Pokud ne, nevadí. Kvalita se dá najít stále dále i při Seeker roli. Co Lvího hráče potěší je schopnost, kdy Fearless Skirmisher má pěknou reakci. Pokud vyhraje Válečný konflikt, zvolí Dishonor status a postavu. Na zvolenou postavu se Dishonor přesouvá. Takže teď ty možnosti. Buď od sebe přesunu na Škorpího Courtiera, který se ani neúčastnil boje, či stáhnu tu Krabí nechutnost z provincie a umístím jí na Butchera. Fearless tak v sobě spojuje tři věci. Může sloužit pro Tower díky svému common původu, může sloužit swarmu díky síle 3 za 2 Fate nebo může uklízet Dishonor statusy. Stále je dost situační, například pokud hraju proti Jeřábovi, Fénixovi atd. Na druhou stranu, pokud jedu Keeper roli, pro jistotku bych tam klidně 2 poslat mohl. Teď ta otázka, zda se bude hrát. Přetlak specifických postav je bohužel veliký a osobně i když bych ho chtěl zkusit zahrát, buď budu z výsledku překvapen nebo zklamán. Kvalitní postava to je, to ano. Je však klíčová. Ve srovnání s Tsanuri, která vyhrává hru a je Jistotka na RL, Fearless Skirmisher je Klíčovka, která se mi hodí do mého plánu s příjemným poser bonusem proti Dishonor statusům.

Hodnocení: Klíčovka

Honored Veterans – Dynasty Event

Má to Rally, bude se to hrát. Jednoduchá rovnice, která bohužel na můj vkus až moc narušila celkem vyrovnané herní prostředí. V momentě kdy přehlédnete nějakou nepříjemnou kartu v hromadě karet, které má soupeř na provincii, je to k breku. Honored Veterans je Event zadara a svým způsobem u něj tak není jediný důvod, proč jej nehrát. Za 0 Fate a Akci si zvolím jednu svou Bushi postavu a supeř učiní totéž. Tyto postavy se Honorují. Pokud budete hrát proti soupeři, který má pitomého Bushiho či žádného Bushiho tak máte zadara Honor efekt. Pokud si budete této karty vědomi již během Deckbuildingu, můžete za 0 Fate získat bonus +2 či +3 (beru Glory) hned do začátku a to jste nemuseli šahat do svého Conflict balíčku. Matchup, kdy proti Vám stojí Fénix a do hry poslal Bushiho si neumím moc představit. Vyhnete se tak Honoraci soupeře. Obrovskou slabinou je bohužel, že si soupeř pro sebe vždy volí tu nejlepší variantu. Kvalitou tu máme Hitovku ale provedením Klíčovku. Respektive, pokud se podíváte na většinu Lvích balíků, tak tu máme Hitovku. Co já tu vlastně řeším. Pokud proti vám nastoupí někdo kdo hraje silné Glory Bushi postavy, prostě jen ve Fate fázi zahodíte.

Hodnocení: Hitovka

Divine Ancestry – Conflict Event

Já na bráchu, brácha na mě. V klanu, kde si pro každou blbost vyvolá každý ducha svých předků a bližních pro větší slávu Lva, má toto řečení trošku jiný nádech. Divine Ancestry je zamčené pro Earth roli, která to sice nemá moc slavné ale může se kolem Earth role nově točit Honor archetyp s politickým přesahem. Writ of Authority, Earth Becomes SKA, Suffer the Consequences či Unfulfilled Duty dávají dost prostoru se vyblbnout při stavbě a stále to hrát na Honor Dial Hrátky s Courtírem. Ano, člověk tím uteče od Air role která na Honor také dost hraje ale troufnu si říct, že co na jedné straně získám holt na druhé tratím a obě role jsou tak unikátní a dostupné. Celý efekt je zamknutý na fázi, čili pokud chcete dát na točeňáku 5 a nebát se, že soupeř tam šoupne 1, je tu první možnost. Pokud chcete řádit během Konfliktu, opět možnost. Má vám odejít ve Fate fázi moc Dishonor postav? Další záchrana. Opět to tu máme anti klanové, kdy proti Krabovi či Škorpovi tu jsou určité výhody ale jen při určité hře. Fénix nepochopí, oč se snažíte a Jednorožec si odfrkne, jakou má smůlku, až vám tuhle kartu zahodí skrze Earth ring, který právě vymlátil. Až najednou uvažuju o nové kategorii pro karty, tzv. Bůčkovky. Tedy karty které se hrají ale jen o jednom člověku.

Hodnocení: Klíčovka

Klan Jednorožece

Přemýšlím, zda v tomto cyklu dostala Fialka něco zajímavého. Něco, co si budu pamatovat z hlavy a z čeho budu mít strach. Nicméně moje mysl mi nic nepředkládá. Ano, sem tam nějaký ten nástroj pro osvěžení ale nic, co by začalo aktivně vyhrávat v každém Fialovém balíku přízeň všech hráčů a sloty o maximálním počtu kopií.

Shinjo Altansarnai – Dynasty Postava

Jsem sám na sebe hrdý, že jméno této dámy znám správně z hlavy. Také moc dobře vím, že se jedná již o druhou variantu této postavy. Upgrade byl nutný. Předně i příběhově, kdy se samotná Altansarnai rozhodla vyjet do boje proti Lvu. Odráží se to nějak na její postavě? Stále je to za 5 Fate „vysoká“ postava s hodnotou 5/4/2 a stejnými traity Bushi, Cavalry a Champion. Nicméně její schopnost je to co vyhrává. Během Válečného konfliktu stačí spustit za Akci efekt, kdy se jukneme na vrchních 8 karet Dynasty balíčku a najdeme si ne-unikátní postavu o ceně 3 a méně. Tuto postavu pak dáme do hry a balík zamícháme. Za Akci vlastně říká, vylož si investici o hodnotě 3 Fate zadarmo. Taky chcete hrát Smuggling deal? Nutnost postav co jsou neunikátní a za 3 a méně je pak ale najednou omezující. Proč? Je to jednoduché. Řekněte mi dvě dobré trojkové postavy u Fialek…. Já čekám… Nope, ta je unikátní. Ne, ta se staví v konfliktu. Vlastně tu jsou jen dvě varianty. Swift Magistrate, která vypíná postavy co mají Fate na sobě, Iuchi Farseer která otočí protivníkovi provincii a to je všechno. Zbytek postav reaguje na to že skáčou do konfliktu, na to že se otočil točeňák či provincie. Což v momentu, kdy přijdou do hry nemáte šanci spustit. Jedná se tak o čisté tělo se staty. Tak jukneme po neutrálkách? Marauding Oni mě napadá jen pro tupost efektu, kdy bude zahraná na Safe. Nicméně je tu ta druhá záležitost a to že si vyrobíte přistávací plochu pro Disguised postavu. A hele ho, další krásná výhoda. Pokud hrajete proti Jednorožci, hrajete proti Agresivnímu čuněti hrající na více konfliktů a ukončení hry ve druhém kole. Altarsarnai představuje investici za 5 Fate a nutnost jí co nejlépe využít. To zásadně upravuje balík do mid-range a já se musím nahlas zeptat. Umí tohle Jednorožec? Tedy hru trvající například 4 kola? Jistěže umí.

Hodnocení: Hitovka do Tower a mid range. V Hyper Agru stále vládne Chagatai.

Command by Name – Conflict Event

Za 1 Fate, čupr Artwork a zamknutí pro Water roli a tři bambusy. Co se může pokazit 😀  Jak je u Fialek tradiční, při platbě (přeci jen tu máme Meishodo) si ještě zahodíte 1 Honor a zahodíte kartu z ruky. Na provincii kterou pak útočíte padne „kletba“, kdy je jí snížena síla na 0. Takže pokud útočíte při třetím konfliktu s 1/-/0, můžete docílit celkem easy breaku. I při obyčejné remíze sil dojde k prasknutí. Kupodivu je jedno, zda se hádáte (politika) nebo řezáte (vojenství). Efekt se pak týká všech provincií, tedy i stronghold provincie. Náklady na zahrání nejsou až tak pitomé, vezme me li v potaz, že zahozená karta představuje hodnotu (sílu provincie), kterou byste museli nějak získat, aby došlo k breaku. Svým způsobem takové Banzai. Tím, že se síla provincie „setuje“, je jedno že vám u Kraba pomáhají myšky. Bohužel, bonusy z Holdingu však bonusy přidávají dál. Zamknutí pro Vodní roli je pak zásadní u šplýchání (splashing – pun intended). Krab má Fight On ale má i Butchera, takže pro úspěch si dojde hlavní branou. Škorpion má Way with the Words ale to je pro Dishonor. Fialky maj Press of Battle a tak je tu určitá synergie. Zbytek klanů si fakt nevybavuji jejich kartu zamknutou pro Vodní roli (tu Lví bohužel ano) čili asi ani nejsou hrané a kvalitní. Pak jsou tu ty tři bambusky a budete opravdu chtít hrát zisk cca 4 skill bodů (průměrná síla provincie) namísto Banzai? To  zahození karty navíc je to co bolí nejvíce.

Hodnocení: Hitovka u Vodních Koníků a zvláštního Lva hrající karty ještě jednou z hrobu, divná Klíčovka u ostatních

Klan Škorpiona

Zde většinou nastupuje herní kolega Jirka a já věřím a říkám, že je nezastupitelný. Nicméně mi dovolil napsat Škorpa za něj a já jeho důvěry hodlám dostát.

Beautiful Entertainer – Dynasty Postava

Už deset minut tu koukám na tuto kartu a tupě dýchám. Nejprve se na kartu dívám svou optikou a následně se snažím kartu posoudit očima Jirky. Tahle karta je drahá, za 1 Fate u postavy co má 0/1/1 je to shit oproti Jeřábí postavě za 0 Fate. Škorpioní karta s Glory je shit. Tenhle shit ani nemá trait Courtier nebo aspoň Shinobi aby šla hrát. Trait Geisha je Shit, protože s ničím nespolupracuje. Keyword Rally není špatný ale na Shit kartě co blokuje provincii je to Shit. Interput, kdy pokud tahle postava odchází ze hry a jsem méně čestný, získám 2 Honory je Shit. Od čeho je Duty.

Hodnocení: Shit

Shoshi Diviner – Conflict Postava

Za 1 bambus si osobně myslím, že tahle karta není až takový Shit pro jiné klany. Pro Škorpiona je to ale Shit. Za 2 Fate mi z ruky může vyskákat daleko jinačí komando a akce, kdy mohu přesunout karty mezi non-stronghold provinciema buďto u mě nebo u soupeře je Shit. Tahle karta má tedy dvě roviny. Škodící nebo pomáhající. Buď škodím soupeři, kdy odsunu Holding dávající bonus či přesunu postavu, kterou chci odstranit ze hry z jedné provincie do té, kterou zrovna chci prasknout. Pomáhací je opět přesun Holdingů a jejich bonusů ke mě či přesunu postav do bezpečí z praskající provincie případně na provincie, které dávají bonus postavám, které z nich přijdou do hry. Úklid Richfrogu či boost pro Shinseis Last Hope, Tsuma, Winds Path. Z pohledu Škorpa by Shit.. pardon Shoshi Diviner fungoval jen pokud by nezabanovali Hidden Moon Dojo.

Hodnocení: Shit (nebo Krabí, Fénixí, Jeřábí a Jednorožčí Klíčovka)

Stoke Insurrection – Conflict Event

Karta, která obrátí vývoj hry nebo utvrdí vaší výhru. Stoke Insurrection dává Rudým hráčům erection a ostatním barvám headache. V první moment trkne do očí cena 4 Fate, nicméně pokud chcete tuto kartu hrát a soupeř má 4 a více karet na provinciích ksichtem dolů, stojí jen 2. Další podmínky pro spuštění krom ceny je nutnost otočit ksichtem vzhůru všechny soupeřovi karty. Poté si najít až 2 postavy a ty dát do hry přímo do konfliktu pod vaší nadvládu. Přidejte si Reprieve nebo jinou kartu, která prodlužuje život a Škorpion najednou ve svých řadách může mít něco, co mu prostě nepatří. U Lva sice existují podobné karty ale vytažené postavy na konci konfliktu odcházejí a v případě Ikoma Ujiakiho zahazujete Imperial Favor, kdy on sám stojí 5 Fate. Co se může stát? Best varianta je že vytočíte za 2 Fate dvě hyper unikátní postavy a ty dáte do hry. Fuckupů je nespočítaně už jen tím, že tato karta není omezená na Common postavy. Jů, Chagatai, který se nepokloní. Toturimu stejně dycky víc slušela Červená ale já si stejně raději šáhnu po Master Tacticianovi. Pokud nebudete mít smůlu a soupeř nebude mít ještě větší se čtyřma holdingama na provinciích, za 2-4 Fate vždy dostanete svou investici zpět. Prostě stačí zaútočit s levným šášulou a doufat, že při otáčení vám u soupeře padnou třešně či postavy o celkové ceně 2-4. Break může být nevyhnutelný. Influence hodnota 3 pak dává tušit, co si o téhle kartě myslí sám designer. Cenzůry připravit!

Hodnocení: Hitovka (Shit pro všechny protihráče)

Klan Fénixe

Jestli jsem nějaký klan nepochopil, je to Fénix. Při každé vzájemné hře s Jihlavským Ohnivákem se utvrzuji v tom, že Fénix je krásný a také pro mé mozkové dráhy neuchopitelný, byť na první pohled je vždy vše jasné. Jeho současný herní vývoj bohužel nemám šanci cítit na vlastní kůži a to jsem si koupil i krém proti popláleninám s Aloe Věrou.

Asako Lawmaster – Dynasty Postava

Není to Shugenja. Za 3 Fate pak hodnoty 2/4/2 a trait Courtier. Chtělo by to ještě deset deka víc karet pro Fénix Courtier Politico deck. Lawmaster svou schopností, kdy pokud passnete deklaraci konfliktu tak získáte honor, prostě do ničeho jiného než do Pacifist Fénixe nepatří. Navíc takového, který se bude snažit vyhrát na Honor. Tuhle kartu bohužel vyndáte z paklíku a dáte do deset s doufáním, že čas přinese lepší prostředí pro tuto kartu. Jako, staty jsou fajn ale schopnosti jsou tu oč tu běží a Fénix generátory na Honor nemá. (aspoň tedy do příští hry s Jihlavským katem).

Hodnocení: Čekačka na honor generátory či efekty potřebující Honor místo peněz.

Endless Archives – Dynasty Holding

Vypadá to skvěle, má to trait Library a dává +1 k síle provincie. Schopnost ale mohou používat všichni hráči. Tou schopností je, že poté, co passnete deklaraci, položíte na tuto kartu Honor token. Zahodíte X karet z ruky do spodku svého balíčku a tolik karet si nově líznete, kde X je počet Honor tokenů. Všem je na první pohled jasné, že pokud hráči budou prvních pět kol pasovat a chodit do knihovny, v jeden moment rozhodně nebudou chytřejší ale zacyklí si hru. Co na to Jigoku? Mlčí. Knihovna tak přímo slouží Pacifist Fénix decku, který bude hledat tu svou karetní kombinaci pro zahrání Enlighmentu. Jednorožec vám do knihovny nevjede a raději rovnou breakne. Pokud bude první hráč, návštěva knihovny alespoň po breaku zajistí dostatek papírků pro tabák a osobní hygienu. Knihovna je silně vhodná pouze pro jeden jediný deck a to ještě takový, který nemá moc budoucnost. Jednou bych chtěl vidět hru Pacifist Fénix vs. You Pass You Loose Krabí deck trestající pasivitu.

Hodnocení: Klíčovka (strašně silná Klíčovka)

The Receding Tide – Conflict Event

Zamčení pro Vodní roli, 0 Fate cena a 1 Bambus. Chvilku jsem se bál, že nám tu zase kvete EBS akorát u Vody. Hlavně když Vodní element je znám pro bow/unbow a move efekty. Za akci však jen zvolím postavu která mi patří (pozor na own/control) a tu vrátím zpět na provincii. Tedy pokud mi Jirka ukradne pomocí Stoke Insurection postavu, tímto jí vrátím zpět. Jiný kvalitní význam u této karty však ale nevidím. Ano, postava opouští hru a pokud na sobě bude mít Honor token, dostanu Honor. Pokud Dishonor, tak už tušítě. Super levné postavy, které dělají efekt pokud přicházejí do hry u Fénixe neexistují. Snaha zachránit si postavu z konfliktu abych jí mohl případně použít jindy? Trait Disguised? Tím že je out of play, vyresetují se její schopnosti i staty. Fénix ale nemá nic, čím by obratem poslal postavu zpět do konfliktu. Rozjet vodní roli a připravit se o jiné zamčené karty u jiných elementů si stejně jak o u již pitvané Command by Name může dovolit jen hrstka klanů. Trait Spell pak může něco hrát ale furt to není ono. Ano, opět je tu možnost plácnout tu postavu na provincii, která jí následně s novým příchodem do hry něco přinese navíc. Pořád mi ale buďto něco uniká, nebo ještě něco nevyšlo. Počítám, že ruling který se týká Togashi Yokuniho a skoku do ruky hráči (Conflict hand) bude i v reversu platit pro Conflict postavy hopsající na provincie (Dynasty). Však ono se nějaké to broken combo najde ale bude to chtít čas.

Hodnocení: Čekačka

Dračí klan

Master of Many Lifetimes – Dynasty Postava

Spoustě Dračích hráčů by určitě prospělo, když by si Tyler promnul oči, dolil kávu, zapálil si cigárko, chvilku popřemýšlel a pak skočil ze skály. MoML je přesně ten typ karty, kde nefunguje vůbec nic až na Keyword Rally. Za 5 Fate máte „slabou“ 4/4/1 postavu. Takže jeden by čekal, že bude mít čupráckou schopnost. Nicméně narazíte na limit Seeker role only. Poslední jiskřička naděje, že kvůli zamknutí pro určitou roli na vás vybafne mega efekt…. a nic. Velké kulové. Pokud je MoML na stole, tak pokud vám odejde postava a vy máte ještě nějakou provincii ksichtem dolů, můžete si tu postavičku umístit na tuto provincii místo do hrobu a pokud na sobě měla nějaké attachmenty, tak ty si vracíte na ruku. Pokud to byly protivníkovy poser věci, tak jdou na ruku jemu. Chcete mi říct, že potom co jsem vyplácal 7 Fate na MoML (2 na něm, to aby aspoň chvilku pobil) tak mám peníze na jinou postavu případně Attachmenty? Je fajn, že když vám odejde postava tak jí můžete stáhnout z kůže a zachránit si ta veškerá užitečná Tatoo ale to by Drak musel nějaká mít, ostatně jak si hned ukážeme na dalším příkladu.

Hodnocení: Hřbitovka

Waterfall Tattoo – Dračí Attachment

Uff, za 2 Fate a 2 bambusky mít bonus +1/+1 je slabota. To že potetovaná osoba dostane trait Tatooed je sice hezké ale zatím k ničemu. Pokud pak bude otočena některá vaše provincie ksichtem vzhůru, potetovaná postava se narovná. Sekvenčně je to tak pěkné, že si můžete narovnanou postavu přidat do obrany. Všechno dobré konec dobrý akorát je tu ten háček, že to tetování lze servat Attachment remove efektem a postava se vám nenarovná. To už je lepší snažit se spolehnout na dildo mastera (Elegant Tessen), který je sice roubovatelný pouze na 2 Fate stojící postavu ale aspoň se vám postaví (ta postava). Je tu sice Monastery Protector ale ten stojí 4 Fate a vy na něj nemáte nebo Togashi Gaijutsu který také stojí Fate a který dělá to za co vlastně platíte. Musíte tedy doufat v zahalovací efekt svých provincií, který existuje spíš v teoretické rovině. Takže opět, Drak čeká a trpí… Snad se někdy objeví druhý reevidovaný Dračí clan pack.

Hodnocení: Čekačka

Foothills Keep – Dračí Provincie

Není nad to mluvit o zahalování provincií a pak si pitvat Eminent, který se nikdy nemůže zahalit. Double LoL. Tylere, ty vtipálku. Se sílou 3 a elementy Fire a Void tak můžete doufat, že tam plácnete ten Oheň místo… aha Restoration of Balance… ok, tak tohle trapně přejdeme a vynecháme i diskuzi o Seeker of Fire. Zkusíme přejít k efektu. V momentě, kdy soupeř deklaruje vůči vám útok, musí ještě zaplatit 1 Fate na zatím nezabraný prsten. Tedy, nechává ho tam pro vás, až se budete snažit zaútočit zpět. Naprosto pitomé je, že pokud se rozhodne zaútočit na Foothills Keep jako první, tento efekt se na něj nevztahuje, protože Foothills podporuje „another province you control“. Já se ptám, do háje proč! Proč proboha je Dračí Eminent provincie tak naprosto mimo načrtnutý rámec všeho. Máme tu Dračí hrátky s Fate na prstenech, Detektivní činnost, Mnichy a tetování a nic není dotažené do konce. Duely? Pardon, rozšíření pro Jeřába mě asi vypadlo. Najednou uvažujete o tom hrát takové ty divné karty jako jsou Agasha Taiko, která by tuhle provincii ochránila. Taky cítíte tu power play? Bojím se dát Hřbitovku jen kvůli tomu, že jednou přijde do hry Dragon Banker deck a já se nechci plést!

Hodnocení: Čekačka

Klan Kraba

A on tam stáááál a koukal do polí…

Krab se krásně vybarvuje s každou kartou a kdokoliv kdo za něj hraje má několik možností na skládání balíčků. Dishonor Krab, Hyper Agro Krab, Control Krab nebo Butcher Krab. Už teď se bojím příštího paklu a následujícícho cyklu…

Hida Etsuji – Dynasty Postava

Jméno unikátní ale v povídkách není drahý pane. Pokud by popelka spustila s touhle, pravděpodobně by do teď čistila kamna od sazí. Krab v poslední době dostal několik zatraceně Jistotkově Hitovkových postav a tak každou, která stojí 4 a více pozoruji s obavou. S obavou hráče z jiného klanu, nikoliv Krabí obavou, co vyndat abych tohle mohl hrát. Hida Etsuji je za 4 Fate 4/2/2 a tedy trošku neKrab, kvůli vysoké Glory. Nicméně traity Bushi a hlavně Commander dávají tušit proč. Všichni Commandeři jsou holt více věhlasní. S traitem Commander zatím šlape pouze Lev a tak Krabí Commander deck se Lvím šplíchem sice vypadá zajímavě ale těch Commanderů není dost a i ty efekty kulhají. Trochu jako koupit si Teslu a následně za ní zapřáhnout koňské spřežení to protože to má taky nulové emise. Hida Etsuji má bedlivé oko a tak na něj nikdy nebude fungovat nepřátelský Covert keyword. Věřím, že se jedná spíše o tématickou šminku než řešení palčivého problému, kdy Kraba všichni obcházejí. Etsuji má druhou schopnost, která není Triggered ale pouze vždy aktivní text. Tou je, že schopnost každé své provincie můžete spustit dvakrát, nikoliv jednou. Etsuji si tak přivlastňuje svůj vlastní prostor, ve kterém si můžete přehodnotit výhodnost některých provincií. Ano, jsou závislé na Etsujim a jeho přítomnosti ve hře. To bohužel znamená jedno. Buď podřídíte Etsujimu provincie pro super synergii, kdy pokud on nebude ve hře, máte trapnou příchuť na ústech. Nebo budete hrát „safe bet“ provincie a Etsuji nebude v best stavu. Čili také žádná výhra. Samozřejmě, v dnešní Rally době není problém se k této postavě dopracovat. Tím se oklikou vracíme zpět k otázce, zda se bude hrát. Spustit dvakrát Shameful? Nebo novou sadu Courteous Greeting, Driven By Courage, Honors Reward, The Pursuit of Justice a Weight of Duty. Staré známé zahrádky co generují Fate či Karty nebo Vassal Fields? Etsuji prostě nezapadá přímo do standard Kraba a tak je „jen“ Klíčovkou. Ten trait Command sice začíná růst ale nutnost tedy Splashovat Lvem asi zůstane nevyužita. Se správnou provinční lajnou je to ale Jistotka

Hodnocení: Klíčovka

Falus Guardian – Dynasty Postava

Za 2 Fate standardní Bushi s 3/1/1 je dobrý poměr cena výkon. Trait Rally a je tu dobrá Jistotka. Co schopnost? Když skončí konflikt fáze a vy máte žádnou či jednu zlomenou provincii, dokonce dostanete Honor! A je tu klíčovka. Krab co generuje Honor? Leda že by jí chtěl utrácet. Pokud Guardiana vysypete do hry už ve třetím či čtvrtém kole, je pravděpodobné, že už vám moc nepomůže. Na Krabí Sekačku je moc drahý a efekt je takový meh. Pokud bude dostatek náhradních Rally karet, tak se Pious Guardian ani nepodívá do hry. Být to Lví postava, máte Lion Honor Jistotku.

Hodnocení: Klíčovka s nákrokem na Hřbitovku

Ceaseless Duty – Conflict Event

Krabí služba nikdy nekončí, stejně tak jako počet karet, které Krabovi postavy udrží ve službě. Ceasless Duty se tak snaží zařadit po boku takových pecek jako je Reprieve či Iron Mine. Za 1 Fate a tři bambusky, pokud nejste Krab, si můžete zachránit postavu, jejíž cena je rovna či nižší než počet zlomených provincií. Tedy pokud se daří, zachráníte pětkovou a pokud se vám sype Stronghold cca dvojkovou. To není zase až takový vývar co? Hrát karty na zachraňování postav se vyplácí právě u těch dražších, řekněme od 3 Fate ceny a výše. Reprieve stojí 1 bambus a 1 Fate. Pokud tedy nechcete zachraňovat postavu před Asasinací, je Ceasless Duty spíš jen zvláštní alternativou pro specifickou metu. Hrát velké množství zachraňovaček pak znamená málo karet pomáhající vyhrávat konflikty. Krab má to rozhodování snazší, protože neplácá Influenci, ostatní klany na Šplích půjdou úsporně pro Reprieve. Aspoň do první cyklace!

Hodnocení: Klíčovka pro Kraba, Čekačka pro ostatní klany

Jeřábí klan

Seven Fold Palace – Jeřábí Stronghold

Ok, nejprve artwork. Pan kreslíř, místo aby šahal jen na štětce šahal i na dámy, které považoval za ště… , prostě to bylo čuně a FFG nechtělo s čunětem mít nic společného. Proto zařízlo jeho artwork. Pán dělal jen provincie a tenhle SH, takže v klidu. Nyní k SH. Na to, že tenhle Stronghold by měl pomoci Jeřábovi vyhrát na Honor, je startovní množství Honoru jen pouhých 10. Hodnota Influence i Fate generování je klasika. Bonus k obraně je pak +1 a trait Palace, který zatím s ničím nefunguje. Reakce, kdy pokud Jeřáb vyhrál konflikt a útočník byl Honorovaný, za položení SH můžete získat 2 Honory. To je všechno. Když se juknu na Honor linii Jeřábích karet, tedy toho co můžou vrhnout do tohodle balíčku, dost tápu. Pravděpodobně se dřív v křečích složím, než složím kvaltiní Honor Rush balík (Jáne, promiň). Máme tu Bonsai Garden a Distinguished Dojo, Duelist Blade a k tomu potřebnou hromadu Duelů… je to takové nejisté. Ne jako u Lva, který prostě generuje Honor za akci. Zde musíte hrát tak, aby vaše postavy odcházeli Honorované, točeňáky říkali „dávám 1 a ty 3“ a celé to neumím v hlavě ani uchopit. Velmi rád se nechám přesvědčit a překvapit o opaku. Pokud by se hrálo 4 kola, vygeneruje mi tento SH 8 Honorů. Což není málo ale ani to není dost. Díky omezené schopnosti a nízkým hodnotám, tento SH uvidíte jen v pokusech o Honor Jeřába s tím, že dost Honor Bomb karet Jeřáb zatím nemá.

Hodnocení: Čekačka a následně Klíčovka pro Honor

Master of the Court – Dynasty Postava

Toho Rally je tolik, že napoprvé jsem místo Covert viděl právě tento Keyword. Za 4 Fate nafasovat 1/4/1 je u Jeřába málo. Mluvím teď o Glory. Při dobrém herním rozložení a situaci může Master of the Court sice rozbít provincii (Síla 4) ale kvůli jeho schopnosti chcete jiné drahé postavy aby se účastnily těch větších bitev. Jako svou schopnost si nese Interrupt, kdy ze sebe zahodí Honor token a zruší efekt Eventu, který byl zahrán. Nutnost Mastera nejprve Honorovat a držet si jej pro jistotu je taková kostrbatá. Alespoň pro mě. Netvrdím, že MotC není prase, to zase ne. Nicméně pokud nejprve zahraji efekt/kartu abych měl Honorovanou postavu, připadá mi to jako odložená Censura, která nemusí spustit. Pokud se soupeř bude spoléhat na Tower postavu či schopnosti postav. To že MotC může pálit svou schopnost kdykoliv a odkudkoliv (krom Diskardu) je pak super v tom ohledu, že pokud je MotC položený a zakopaný na herním stole někde v koutě, soupeř si toho Honor tokenu co na sobě má  nemusí všimnout a udělá herní chybu. Osobně být Jeřábem, který valí Politiku a Honoraci, pravděpodobně bych 2 kopie hrál. Při dobrém narovnání, může MotC pomoci i v druhém Military konfliktu díky Covertu.

Hodnocení: Hitovka (při aplikaci Jánova paradigmatu Čekačka)

Elegance and Grace – Conflict Event

Ojoj. Zní to jako název seriálu ale jedná se o Event. Narovnávačky tohoto typu má zatím jen Lev a Jednorožec. Jeřábí varianta je za 3 bambusky a za 2 Fate cílí pouze na 2 Honorované postavy, které stojí dohromady 6 Fate. Lev to má jen na Bushi a Jednorožec na Earth roli pro postavy co na sobě nemají Fate. Čistě Jeřábí karta, co se týče požadavku jen 2 postav. Najednou doufáte v poměr 2/4 či 3/3 protože jinak je vám tato karta k ničemu. Za 2 Fate narovnat jednu postavu asi není zrovna dobrý tah. Hlavně když stačí jiné narovnávací efekty. Umím si představit tuto kartu například v Honor Lvovi kde ale Influence hodnota dost masakruje jakoukoliv snahu vytěžit Jeřábí klan v jeho lepších kartách. Svým způsobem tu máme kartu jen pro Jeřába, který s ní může ale ani nemusí udělat hodně hrubý brajgl (Covert keyword) a díky dobrým hodnotám se otočit jak na Politice tak na Military.

Hodnocení: Klíčovka

Neutrálky

Honor´s Reward – Neutrální Fire Provincie

Tento pakl představil sérii provincií, kdy pokud se děje něco u provincie daného Elementu, můžete si za akci spustit efekt, který tento Element reprezentuje. U Vodní uděláte Ready, u Zemní zase Bow a u Fire můžete za akci zařídit +3 Glory k postavě, která se účastní konfliktu. Tedy buďto +3 k vaší Honorované nebo naopak -3 k nepřátelské Dishonorované. Pokud se vám podaří útok ustát, čeká vás pomocník, který může následně pomáhat vždy, když se budete konfliktně motat u Fire provincie. Zde je pak otázka, zda ve hře potkáte dostatek provincií s elementem Fire. Najednou je tato provincie zajímavá snad jen pro Fénixe a hravého Škorpiona. Jeřáb a jeho Magistrate Station je něco, co za Honors Reward prostě nevyměníte. Hrát Seeker of Fire u Jeřába? Jednorožec tohle prostě nepoužije, ten používá Provincie jako palivové dříví krmící jeho plameny války. Krab? Nope. Ten funguje naprosto odlišně. Možná Lev by si mohl šáhnout? Hodnocení Bůčkovka?

Hodnocení: Čekačka

Contested Countryside – Neutrální Holding

Jistotka. Má cenu k téhle kartě psát cokoliv dalšího? Má to Rally, je to na Restricted listu ještě než to vyšlo a schopnost, kdy spouštíte schopnost nepřátelské provincie, na kterou zrovna útočíte. Tahle karta vypne Shameful jako prd. U většiny provincií tak bude probíhat souboj typu zub za zub – ty mě bow a já tě bow – nebo naprosté nulování efektu.- ty mě dishonor já sobě honor. Tím, že se jedná o Holding a efekt, který není nutné spouštět, prostě existuje, dá se s ním dále čarovat skrze přesouvací karty. Trait Battlefield je prostě pro Lva a víc o této kartě nemá ani smysl psát. Jen díky Restricted Listu jí  neuvidíme vždy a všude. Proč proboha neudělali efekt, že musíš seknout tenhle Holding a spustíš nepřátelskou akci. Tohle je tak OP jak jeden nejmenovaný hráč Škorpiona před prvním pivkem.

Hodnocení: Před RL Jistotka, nyní Hitovka