Karetní pitevna 56# Dominion Cycle – Campaigns of Conquest 4/6

Čtvrtý paklík z Dominon cyklu a s ním samozřejmě další pitevna.

Již minule se velmi osvědčilo, pozvat na pitvání jednotlivých klanů kolegy spoluhráče. S rostoucím cardpoolem a možnostmi, ne vždy jsem se u některých karet trefil správně s hodnocením abych o pár týdnů později zjistil, že některá Klíčovka je Hitovkou či naopak. Bez větších okecávek, pojďme rovnou pitvat.

Klan Lva – Autor: Honza Kříž

Na čtvrtý paklík jsem se těšil strašně moc už z toho důvodu, že Lví karty v něm byly spoilovány hodně dopředu. Rozhodně však všechny Lvy nepotěší rovnoměrně. Paklík obsahuje čtvrtý Stronghold a Lev má tak daleko širší stavební možnosti. Aspoň tedy na papíře.

Hayaken no Shiro – Lví Stronghold

Tak kde začneme. U statů samozřejmě. Plus 2 k síle provincie, 12 Honoru a 10 Influence je nejlepší horní hranice co všechny Lví Strongholdy nabízí. Když nepočítám Honor u Ikoma zámku. Ten to pak dohání slabší silou k provincii. Nás ale zajímá Hayaken no Shiro. Jeho schopnost při poklonění Strongholdu pak dovoluje narovnat postavu s traitem Bushi o ceně 2 a méně. To je… dost specifické. Respektive, HnS bude fungovat jenom pro Swarm balíčky a pak v kombo linii s In Service to my Lord, kdy malé postavy obletují Tower a umožňují mu blbnout. Co umí Elegant tessen za 1 Fate teď umí náš Stronghold. Omezení jen na Bushi je taky škoda. Courtieři a Shugenji u Lva z důvodu tématu asi podporu jen tak nenajdou. Možnost narovnat si dvojkovou postavu nemusí být špatné při jakémsi divno slaboproudému Toweru v podobě podpory postavy co bude stát 2 Fate. Tam Lev zatím tu svou Sadako stále hledal. Ta ale přichází i v tomto paklíku (viz karta následující). Pitomá sranda je, že Lev má čtyři SH zatímco Krab či Fénix je rád za ty svoje dva a o dost kvalitnější. Kolem nového Lvího Strongholdu se dá stavět. Je dalším doplňkem pro Tower Liona či už Swarm Liona, který se bohužel stále hledá. Kde Jednorožec umí své postavy sázet a ještě passnout první či Krab zužitkovat do mrtě, Lev je ekonomicky odkázán na For Greater Glory s vidoun, že jako první passne málokdy, to pokud nemá na ruce Prepared Ambush a nechce si riskovat odstraňovačku Attachmentu z rukou soupeře. Silná dvojková postava má i problém, pokud potká hráče s asasinací. Vítězem nejhnusnějšího artworku pro SH pak bohužel vyhrává Lev na plné čáře. Finální otázka, zda se bude hrát? Bude, protože je to nový SH, který nevyhraje konflikt ale může pomoci vyhrát válku. Hlavně s kvalitní dvojkovou postavou. Smutně koukám na Lví Hisu Mori coby kdyby Toride 🙁

Hodnocení: Klíčovka

Ikoma Tsanuri – Dynasty postava

A tady jí máme, onu dvojkovou postavu. Jestli se stará Tsanuri hrála v rámci trapné pre historie dominujícího Lva, nová Tsanuri to má jasné. Za 2 Fate má zlaté Lví traity Bushi a Commander. Pak má nově trait Rally, se kterým se roztrhl pytel a je všude a na všem a možná i nadměrně. Hodnoty 2/1/2 jsou pak s ohledem na schopnosti a traity tam, kde mají být. Schopnost, kdy pokud se tato postava účastní konfliktu, nesmí soupeř zapínat schopnosti své provincie je hřebíček do rakve čemukoliv, co si soupeř připraví a vy se rozhodnete dobýt. Shitful Display, Upholding, Pesto of Balance… you name it, she kills it. Tsanuri prohlásí nový Lví SH za své letní sídlo a množství Assasinací v balících se zvedne, jen kvůli Lvovi. Tsanuri splňuje všechno. Dokáže helfnout Swarmu, dokáže vypnout provincie, je unikátní postavou takže se může účastnit čeho chce a trait Commander z ní dělá obratnější potvoru než by bylo vhodné. Klany, které také vlastní „vypínačky“ na schopnosti provincí jsou mnohdy limitovány jen na trigger actions a jen jedno užití. Tsanuri je to fuk a díky Lvím či splash kartám se vyplatí nacpat jí do každého konfliktu. Dokonce i do obrany v momentě, kdy soupeř používá triky, které mohou spustit vaše provinční schopnosti.

Hodnocení: Jistotka – pokud jí nevidíte ve Lvím balíku, soupeř nehraje Lva

Under Siege – Conflict Event

Poslední třetí karta v paklíku pro Lva umožňuje něco, o čem si málokdo myslel, že je možné. Million. Tedy Mill Lion. Za 1 Fate a nutnost mít Fire roli, dostane Lev do ruky nástroj, díky kterému hned poté, co byl deklarován konflikt, obránce vezme celou svojí ruku, položí jí stranou, lízne 5 nových karet a to jsou jediné karty, se kterými může po dobu konfliktu hrát. Na konci konfliktu to co mu zbylo na ruce zahodí a opět si šáhne zpět po své původní ruce. Tento Event má spoustu drobných interakcí. Nejprve ten fakt, že pokud hrajete Honor Liona a bidujete 1, tato karta vám pomůže přežít momenty kdy bráníte. Pokud soupeř zahrál Earth Ring, opět má smůlu, protože vám nešahá do ruky ale do dočasné zásoby o 5 kartách. Navíc, pokud se vám podaří všechny zahrát, máte docela zajímavé tempo. V případě, že milujete soupeře (mill) tak jste ho donutili „zahodit“ 5 karet. Pokud je to škorpion co má 20 karet na ruce, osekali jste ho na dočasných 5. Pokud útočíte na finální Stronghold, může se z této karty stát to, co vám pomůže breaknout provincii jako prd ticho v Lucerně. Za 1 Fate se pak nevydáváte moc v riziko, tedy to v případě rušiček Eventů. Fire role je trošku limitující ale Lev by v případě pokusného ufo funny balíčku klidně tuto kartu mohl hrát s vážnou tváří. Její zahrání je proti protivníkovi situační a nebo v případě Honor Lva velice pod kontrolou.

Hodnocení: Klíčovka – kvůli zámku na Fire roli.

Klan Škorpiona- Autor: Jirka Čapek

Děkuji Jirkovi za Škorpioní příspěvek psaný ze stínů 🙂

Open Window – Dynasty Holding

Vyhoď shinobi dveřmi, vratí se oknem. Tak takto by měli vypadat balanced rally karty, narozdíl od to čeho jsme svědky dnes (koukam na vás Tsanuri, Butchere, papíry a spol). Karta ze které se prostě na zadek neposadíte, ale neurazí. Dal by se okolo ní i postavit pěkny shinobi tower deck, kde by Open
Window fungovalo stejně jako Favored mount. Pak už jen doplnite Fan of command a jedete. Proč to tedy není klíčovka a jen čekačka ? Problém je v tom, že hretelných shinobi, na kterých by se dal postavit tower není moc. Potřebujete shinobi s 3 a víc fate cost. To je jen Aramoro, Miyako, Hametsu, Actress a Disguised Protector. Že jste o půlce z nich nikdy neslyšeli ? No protože jsou prostě odpad. Jediný relativně použitelny je Aramoro. Ale ten se zrovna sam dishonoruje, takže pomáha protivnikovi, aby ho naučil plavat nebo padat z mostu. A to v toweru prostě nechcete. Pokud by Tyler vydal nějaké hratelné shinobi s cost 3+, tak je z téhle karty rázem klíčovka. Ale to se nestane protože existuje From the shadows a nechceme tu vidět zpátky charge.

Hodnocení: Čekačka

 

Shadow Stalker – Dynasty Postava

Opět rally a opět téma shinobi aneb Tyler se snaží pohřbít City of open hand tím, že cpe karty pro Kyuden Bayushi (spoiler, rally karta v pátem paklu bude taky pro KB). Jinak opravdu solidní shinobi plus to rally z něj dělá klíčovku do každého shinobi decku. Kdyby měl 0 glory, tak už by byl na úrovni všemi milované Sadako. Ale takto je celkem vpohodě. Navíc je to tělo co může otočit další tělo. Takže výborné do swarmu a na hračičky se Seven stings keep. Solidní karta. Škoda jen že trait shinobi nemá zatím ve hře
moc využití. Můžete mu dat covert, vytahnout ho zadarmo (u postavy za dva k ničemu), může vyskočit z konfliktu (stoji fate a kartu), může skočit do konfliktu a nakonec může dát -4 mil (earth role a stojí dishonor). Nic co by bylo na úrovni například traitu commander.

Hodnocení: Klíčovka

Forgery – Conflict Event

Aneb proč hrát tři forged edicty, když jich můžete hrát šest! Existují tři důvody, proč je Kyuden Bayushi aktualní škorpioní stronghold číslo jedna. Tato karta je první důvod. Druhý je, že můžete hrát Forged edict (city je restricted) a třetí je synergie s Acclaimed Geisha house. Navíc jako jediný stronghold začíná na 9 honorech. Tyler evidentně zamýšlel nebo stále zamýšlí zabanovat forget edict a tohle má být jeho náhrada. Jenže to se zatím nestalo takže hurá Pavlovi cancelovat Cavalry reserves. Jinak opět zasah proti City of open hand, kde si tohle prakticky nezahrajete. A jinak co dodat ? Je to counter za jedna, víc fér než forged edict, pokud se teda dá o cancelu mluvit jako o fér věci. Co by za ni takovej krab nebo drak dali. Jinak doporučuji zařadit pár assassinací, aby to škorpion nemohl hrát. Stejnak  dishonor aktualně nikdo nehraje, takže se o honory bát nemusíte.

Hodnocení: Jistotka (mimo City of Open hands)

Klan Draka – Autor: Honza Bříza

Stoic Rival – Dynasty Postava

Malých duelistů drak moc nemá. Když k němu přidáte Rally schopnost máte mojí plnou pozornost.Klanových Rally karet drak moc nemá a v tom je hlavní přidaná hodnota našeho Rivala. Navíc schopnost, která umí dishonorovat postavu v konfliktu, pokud má méně attachmentů než Rival. Splnitelná podmínka pokud hrajete „Heavy weapon deck“ a můžete si investici 1 či více attachmentů dovolit. Ideální v kombinaci s Ancestral Daisho. Avšak v monk balíčku, na který se zaměřuji, by uplatnění našel pouze kvůli Rally schopnosti nebo jako malé ochranné tělo před Way of the Crab.

Hodnocení: Klíčovka

Hidden Mountain Pass – Dynasty Holding

Byli jsme obdařeni dalším holdingem. Tentokrát potěšíme horské příznivce a „hikery“. Podíváme se na zoubek skrytému horskému průsmyku. Síla +1 je příjemný bonus při obraně provincie, ale nic co by udělalo soupeřovi vrásky na čele. Drak začal dostávat nové schopnosti zaměřující se na otáčení provincií „face down“. Je to kompletně nová mechanika až na core setového Kitsuki Yarumu, takže je brzo hodnotit, ale ten to velmi malé procento karet se kterými se dá takto efektivně (čti: alespoň nějak) čarovat je velmi málo a v podstatě kromě Public Forum mě nic zajímavého nenapadá. Navíc draci nejsou tak do třetího kola žádní psi obranáři a o své provincie přichází poměrně rychle a snadno.

Rally je jediná schopnost, která kartu zachraňuje od hřitovky.

Hodnocení: Čekačka

Asceticism – Conflict Attachment

Attachment za 1 fate s bonusem +1 do military i politiky? Už tohle zní příjemně.

Nástroj, který ochrání moje křehké dračí postavy od soupeřových schopností? To zní ještě lépe.

Podmínkou je však Earth role, což pro draka asi není tak velký problém přejít na Keeper of Earth.

To není ale všechno. Moje postava je chráněna jen v případě, že máme „face down“ minimálně 2 provincie. Ta pod hradem se nepočítá. To už může být trošku oříšek a na aktuální metě protekce trvá do začátku druhého kola. Teď si asi uděláte spojitost se „Skrytým průsmykem“. Jenže to je zatím velmi nestabilní a nejisté „kombíčko“. Těším se na další face down efekty a snad i zajímavé provincie, abychom dokázali z našich dračích postav udělat necílovatelná monstra po všechna kola.

Hodnocení: Klíčovka

Klan Jeřába – Autor: Honza Kříž

Vždy když pitvám Jeřába, vyndám si na levou část stolu malou sklenku plnou tekuté odvahy a na pravou stranu obrázek Jána s malým sticky notes, každé mé hodnocení vždy snížit o stupeň dolů.

Veteran of Toshi Ranbo – Dynasty Postava

Za 3 Fate, bushi Jeřáb se staty 3/1/0. Pokud hodnota 0 na Glory není missprint, je Veterán zajímavou postavou, kterou Jeřáb nemá důvod hrát až do momentu, než se dočte o Rally traitu, který tato postava má a pak schopnosti, že Veterán dostává +1 Glory za každou vaší provincii, která je ksichtem vzhůru. Jeřáb dostává „nové“ téma, kdy se mu nějaký efekt odvíjí od toho, kolik má odhalených provincií. Odhalená provincie, klidně mě opravte, je i ta, která vám dávno praskla. Veterán, při dvou Eminent provinciích má na začátku již už docela Jeřábí hodnotu o číslovce 2. Tedy za 3 Fate máme 3/1/2 bez „efektu“. Zajímavou postavou se tedy Veterán stává až v pozdějších fázích hry s Glory 3 a více. Bohužel je tak ale jen tělem, než funkčním klíčem, který začne otvírat brány. Potřebuje podporu. Sirotecký trait Bushi bez jakýchkoliv příbuzných typu Duelist tak moc nepřemlouvá k tomu, tuto postavu v balíčku hrát. Dle nové módy mít 9 rally karet v balíku kdy Jeřáb si v klidu sáhne na neutrální a jiné své Modré rally karty, je Veterán bohužel jen Klíčovkou, která bude někdy a občas zapadat do balíku s určitým záměrem. V současné době má Jeřáb Tsuma a City of the Rich Frog. Věřím že jeho téma dostane brzo další boost a „naháčů“, které půjde vidět od prvního kola bude o fous více. Tedy za předpokladu, že v rámci velkého balancování se právě toto nebude škrtit, aby Jeřáb neměl moc velké tempo od prvního kola. Kakita Yoshi č.2 se těší.

Hodnocení: Klíčovka do exhibicionista decku.

Crippling Taxes – Dynasty Event

Ok. Kripl Taxi je zamčený pro roli Keepra, takže by mělo být o fous silnější nebo výhodne. Jako Dynasty event však dělá jediné. Za Akci (čti zdržení) můžete zvolit provincii a z ní odhodit všechny karty. Protože do teď není jasno, zda Attachmenty jsou On, In nebo Attached a zda se na ně vztahuje ten či onen wording, může se tato karta řadit buďto mezi LetGo karty pro provincie nebo zapomenutou Sabotáž. Protože s vyjasněním pravidel klesá i padá univerzalita této karty, dopředu tvrdím, že bude Čekačkou. Situace, kdy zahodíte Krabovi z Provincie jeho těžce vydřené zdi je sice pěkná ale tyto „Silver Bullets“ tedy super silné karty ale jen za určité situace moc neuvidíte. Ano, lidé hrají City of Rich Frog a šlo by tak odházet případně pokud uvidíte nepříjemnou kartu u soupeře a jste první hráč… Pořád je to ale Dynasty Event zamknutý pod roli. V jeden moment si může Jeřábí hráč pohrávat s Asahina Augurem, Daidoji Nerishimou a pak … s ničím a nikým. Šlechtit si Dynasty balík a tahat karty co potřebuji je snazší skrze kvantitu (Rally) než kvalitu, stojící Akce a passnutí jako první, tedy 1 Fate, který dostane soupeř. Crippling Taxes tedy můžete použít do útoku, abyste zneškodnili Holding či zabránili nějaké Disguised postavě přiskočit. V Dynasty zneškodnit nepříjemnou postavu či Season of War. Stále ale Crippling Taxes zabírá slot jak karetní, tak i na provincii. Pokud by měl Rally trait, bylo by to fajnovější.

Hodnocení: Čekačka

Local Daimyos Retainer – Conflict Postava

Nejprve jsem tuhle postavu odepsal. Protože potřeba aby na vaší straně bylo po třech kouscích otočených provincií mi připadala dost „vypínací“ pro to, aby karta ležela mrtvá na ruce první dvě kola. Ano, Eminent provincie jsou ale stále bude pravděpodobně soupeř drtit právě tyto, které dávají největší výhody. Pokud si Jeřáb sám tu provincii neotočí (příští rozšíření a jeho Daidoji Marketplace), má smůlu. Pokud proti němu jede Honor/Dishonor deck, který se chystá stále dokola navštěvovat tu jednu farmící provincii, může ležet celá „naháčová“ technologie u ledu a tedy mrtvé karty na ruce. Pokud se pak přes tyto problémy dostaneme, za 1 Fate můžeme vyložit postavu o síle 2/2/1 a to už je sakra lepšícní. Hodnotově se tak jedná o jednu z nejsilinějších Conflict postav co se poměru cena výkon týče. Nebýt celkem drsné podmínky. Za pozitivum ale beru, že LDR má na sobě cenovku o výši jednoho bambusu a může nalézt svůj domov v jiných balících, než jen u své mateřské modré. Trait Bushi si tak vychutnají leckteré balíčky a klany. Ronin je zatím pasé. Podmínka je úděsná a proto to není ani Hitovka ani Jistotka.

Hodnocení: Klíčovka

Klan Fénixe – Autor: Ondřej Maška

Předchozí pack pro fénixe znamenal skrze kartu Studious de facto zprovoznění traitu scholar a spolu se Student of the Tao vytvořili  nerozlučnou dvojici. Sám Student of the Tao díky kombinaci  shugenja+scholar+rally nyní naplno dobyl srdce nejednoho fénixe a citelně předčil i má pozitivní očekávání. Trochu jsem čekal, že na nastolený trend aspoň jednou kartou FFG naváže…ovšem nestalo se tak. Ale i přesto, že není podporován přímo trait scholar, aspoň je podporován styl hry, který scholarské balíky nyní razí. Karty hodnotím primárně z pohledu Fénixe, i když můžu někdy zabrouzdat do jiných vod…obzvlášť, pokud je použití u jiného klanu hodně očividné (aspoň pro mě). Karty nepředstavuji (počítám, že jste si text karty přečetli sami) a rovnou hodnotím.

Celebrated Renown – Dynasty Event

První na seznamu je dynasty event, který honoruje…z pohledu dnešního fénixe „so far so good“. Cena jeden fate je přijatelná a spouštěcí podmínka je variací na Lost Papers…Horší je to v tom, že místo reakce na to musíte použít akci (hrozí ztráta fate za pass), ale zároveň to v sobě ovšem nese i svoji hlavní výhodu, která přebíjí onu nevýhodu. U Lost Papers reakce sice uchránila vaši akci, ale díky tomu, že se to odehraje na začátku dynasty fáze, dost často efekt Lost Papers vyšumí do ztracena…to se vám s Celebrated Renown nestane…jednoduše si character s nezbytným množství fate můžete koupit a teprve pak použít tuto kartu. To vše samo o sobě není úplně špatné…ovšem naše oblíbená schopnost rally zase posílá tuto kartu na novou úroveň a dost rapidně zlepšuje její vyhlídky, protože za sebe můžu říct, že já osobně bych jí bez rally určitě nehrál.

Hodnocení: Hitovka

Isawa Tsuke – Dynasty Postava

No, nalijme si čistého vína…původní elemental master of fire je jasná hřbitovka…podprůměrné staty a ještě podprůměrnější schopnost. Nový je definitivně lepší, jediná nevýhoda toho konstatování je to, že vzhledem k laťce tak nízko u země to samo o sobě nic neznamená. Takže ve zkratce, místo 3/3 2 glory za 4 fate máme 5/4 3 glory za 5 fate…definitivně zlepšení a pokud je honorován (což je pro fénixe čím dál tím menší problém) máte body 8/7 oproti 5/5. Nuže staty jsou tedy ok a hodny fire elemental mastera…a co schopnost? No tam se to taky zlepšilo (což není tak těžké, když ta původní byla opravdu na draka…draci odpustí) a pokud je ideálně použita, je možné oponenta připravit o 2 – 3 fate z jeho postav za kolo…jediný problém je to slovíčko ideálně, protože pokud má váš oponent mozek, tak vám to nejspíš nedovolí. Buď jako first player zaútočí pro fire ring nebo do conflictu pošle chara bez fate či prostě ten jeden fate obětuje. Takže většinou váš 5fate master odebere jednomu charu oponenta 1 fate nebo neudělá vůbec nic…no, pokud zvládnete využívat jeho schopnosti nadprůměrně, tak se vám definitivně vyplatí…pokud ne, a já tomu opravdu moc nevěřím, tak bych se asi poohlédnul někde jinde…ne, že by ta schopnost byla vyloženě špatná, odebírat fate z charů mi přijde super, jen je tam na můj vkus kapku moc proměnných, které nejsem úplně schopen dost často ovlivnit (Fearsome Mystic či Kaede mi přijdou spolehlivější). Ještě je nutné dodat, že i kdybyste zvládli vzít jím třeba 3 fate v průběhu dvou kol, tak vás to bude navíc stát 3 honor, což ale není zase taková tragédie, pokud uvážím, že v kombinaci s ním stejně budete muset hrát ancestral shrine, která kromě schopnosti vracet fire ring zpět do poolu, dává honor. Poslední hřebík do rakve našemu elemental master of fire dává zcela symbolicky elemental master of earth. Fénix dobrý 5 fate character má, dokonce je přímo skvělý…jen se mu hodí, když moje ostatní drahé shugenji jsou „non unique“, abych využil jeho disguised lépe. Navíc mám Consumed a ten se s Tadakou sami nezaplatí, takže kupovat se shugenja fénixem v dynasty 5 fate unique char není zrovna to, co bych chtěl dělat…tedy udělal bych to, kdyby za to ten char stál, ale to není tento případ. Jedinou možností jako dostat tohoto borce rozumně do hry je tedy Echo…staty ma slušné (lze využít i pro SomA) a pokud je fire ring pasé, tak ho tam proste nepošlu. Konečný dojem…využít se dá, ale žádná bomba to není.

Hodnocení: Klíčovka

Kyofuki‘s Hammer – Conflict Event

Za nula fate +1 mil a v případě vítězství můžete discard jakoukoliv kartu v kterékoliv provincii (unlimited) není úplně špatné a může vám to pomoci se zbavit nějakého ošklivého holdingu oponenta či dostat klidně nějakou vaši kartu do discardu (mrk mrk Firebird). Znalým schopnost této karty připomene Bustling Academy (když máte scholara, discard karty v jakékoliv provincii a refill face up), i když Kyofuki‘s Hammer je očividně spíše zaměřena proti vašemu oponentovi, takže refill face up tu nenajdeme. K dobru této kartě lze přičíst i to, že je to spell, takže shrine maidenka povyskočí radostí. Osobně se domnívám, že jednou či dvakrát by se tato karta v decku uživit mohla, ale rozhodně se jedná o kartu situační a dle toho je k ní nutné také přistupovat.

Hodnocení: Klíčovka

Závěr

Není tu žádná revoluční karta, jako tomu bylo v předchozím packu, ale i tak lze říci, že se pro fénixe jedná o pozitivní pack, který přináší nové možnosti a definitivně rozšiřuje variabilitu. Celebrated Renown je hodně zajímavá a Kyofuki‘s Hammer také určitě stojí za zkoušku…kolem a kolem mohl dopadnout fénix hůř.^^

Klan Jednorožce – Autor: Honza Kříž

Mých posledních několik her proti Jednorožci v rámci naší lokální „village meta“ mě utvrdili v tom, že je jedno, kolik nových hraček Jednorožec dostane. Jeho styl se moc nezmění. Buď je to čupr agro do dvou kol nebo ticho po pěšině. Karty, které tedy Jednorožec dostává jsou pak dvojího typu. Ty, které si do Aggrodecku nedám, protože nejsou dost Aggro a pak ty karty, které svou kvalitou již předčí mé současné Aggrokarty a dojde k nahrazení. Jednorožec by si tedy zasloužil změnit hodnocení na „Málo Agro“ a „Akorát Agro“. Něco jako „Moc Aggro“ neexistuje.

Breaking In – Provincie

Slot pro Void provincie je pořád něco natolik luxusního, že pokud nová province není „Akorát Agro“ nebo super broken, prostě není šance, že by se hrála. Jednorožec, který nově nafasoval Void Provincii tak víc než na sílu provincie, která je tedy vysokých 5, pravděpodobně koukne na efekt, který získá, pokud bude zlomena nebo otočena. Breaking In, tedy „zkrocení“ nikoliv vloupání se (byť Artwork může tvrdit cokoliv), reaguje na reveal provincie. Jednorožec by sice mohl technicky sám chtít svou provincii otočit ale při efektu, kdy si vyberete z 8 horních karet z Dynasty balíčku postavu, kterou  následně umístíte na Breaking In ksichtem vzhůru, není potřeba. Pokud má Cavalry trait, lze jí umístit na libovolnou jinou provincii kterou vlastníte. Následně se Dynasty balík shuflí. V době Charge! by tohle byla super karta, která vytáhne Chagataie či jiné hovado na stůl. Právě teď však jde jen o hledačku karet v době Rally a „Gunsáče“. Síla 5 je Jednorožci u zadní žíně. Aspoň u těch Jednorožců, co jedou v hlavním Aggro proudu. Pro koho tedy je tento kus země určen? Tower Jednorožec? Banker Jednorožec? Ano, Jednorožec má svou vlastní Fialovou variantu Charge! ale připadá mě to také hrbolaté, že by kvůli snaze dostat do hry Prase, hrál bych Breaking In, Prase a Fialové Charge!. Kartu považuju za Klíčovku protože bude důležitá pro Prase Launcher deck či při čimkoliv jiném, co nebude Hyper Agro balík. S tím, jak ale Jednorožec bývá hrán, fasuje Čekačku.

Hodnocení: Čekačka

Steed of the Steppes – Conflict Attachment

Attachment za 1 Fate, který dává bonus +1 k Military, je pro Jednorožce takové „meh“. Pokud se pak podíváme na schpnost, která nám dovolí Attachment seknout za předpokladu, že náš protivník má již 3 provincie otočená ksichtem vzhůru (dvakrát Eminent to jistí?), můžeme si narovnat postavu, ke které je přilepen. Málem bych zapomenul dodat, že „lepík“ dostává trait Cavalry. Jedná se o záležitost za 1 bambus na Influenci a tak tu sou dvě roviny. Ta Fialová, kdy Jednorožec tuhle kartu asi nebude zase až tak potřebovat. Zaplatit 1 Fate za narovnání nebo 1 Fate za +1 k Vojenství je pro něj celkem nepotřebné. Cavalry trait má u Fialek snad všechno. Ta druhá rovina je Lví s jeho Cavalry postavami a možností si dát do balíčku Fialovou, která Cavalry supportí. Tento Fialový „commander“ trait je ale po prozkoumání všech karet spíše takový For Fun, než brutální plán na dominanci do příštích Kotei. Na to nemá Lev dostatek přirozených Cavalry postav. Víc nic. Debatu, že tímto můžete narovnat 5kovou postavu samozřejmě rád nechám otevřenou pro všechny klany co chtějí Splašnout Fialkou. Tohle je bohužel přesně ta karta, u které vím, že se budu plést. Troška kontroverze však ale ještě tolik lidí nezabila, abych se toho nějak bál.

Hodnocení: Čekačka pro Fialky, Klíčovka pro ostatní.

Ride at Dawn – Dynasty Event

Stojí to 0 peněz a má to trait Rally. V tenhle moment je tahle karta sama o sobě dobrá už v tom, že pokud jedete 40 karet a lovíte Gunsáče apod, při vložení 3 těchto, jako by Váš balík měl jen 37 karet. To že dojde k pozdějšímu zadření motorů ucpáním provincií možná Jednorožec neřeší (dvoukoláč určo ne). Projížďka za rozbřesku má reakci, že pokud jako Jednorožec passnete jako první, kdokoliv jiný (multiplayer, pamatujete?) musí zahodit kartu z ruky a to náhodně. Jako, proč ne. Random discard může v prvním kole, po velmi snaživém Mulliganu dobře zaříznout trenky u soupeře. Stále může jít o Random zářez ale zahazování karet je nepříjemné za všech okolností u všech klanů. Jen holt passnout jako první. A tady může být problém. Jednrožec stavící do šířky, pálící své Yurty aby měl peníze na další postavy nemusí mít moc šancí passnout jako první.  Čili se nám tu bije Rally téma a přístup „37 karet“ nebo passnu jako první, však já to dotahám pozdějc. Upřímně bych tuhle kartu potřeboval vícekrát zahrát, nebo jí alespoň vidět v akci. Čili tu můžeme mít Rally Hitovku (hlavně po bannu Lost Papers) nebo Jednorožčí Klíčovku.

Hodnocení: Klíčová Hitovka

Klan Kraba – Autor: Zase já

Kuni Purifier – Dynasty Postava

U skoro každé karty, kterou pitvám, mám aspoň přibližnou postavu, zda je dobrá, špatná, hratelná či sprváně divná, abych se snažil jí zprovoznit. U skoro každé karty také dokážu napsat dostatek omáčky, aby mi obtekla text a graficky uceleně zapadala do kontextu stránky. Kuni Purifer je za 3 Fate Krabí Shugenja, která má 3/3/1 a má reakci, kdy pokud soupeř pasne deklaraci konfliktu, zahodí randomově jednu kartu z ruky. Krab má několik postav, které soupeře trestají za pasivitu. Ani jednu z nich jsem neviděl na stole. Situace, kdy soupeř musí passnout protože nemá s čím útočit, OK, to už jsem u Kraba zažil několikrát. Ale v ten moment to bylo proto, protože Krab řádně zužitkoval v krásné harmonii všechno, co měl po ruce. Nasypat 3 Fate do „drahé“ postavy mu prostě zabrání to ono harmonické šikanování provést. Krab nepotřebuje Shugenja trait tak moc, aby musel Kuni Purifiera hrát. Hodnocení je jednoduché. Až budu hrát divného Anti Passi Mill Kraba, bude Purifier jasná Klíčovka

Hodnocení: Klíčovka

Sturdy Tetsubo – Krabí Attachment

Dva bambusy, trait restricted… první dojem, který na mě tato karta přenáší je zoufalství, že tu bude zase nějaká prasárna. Pak ale juknu na cenu 2 Fate, což začíná být zbraňový průměr a hodnoty +3/+0. S Tylerovým taktem, čekám Tetsubo s bonusem na politiku v rámci příštího cyklu. Najednou jsem trošku v klidu. Přeci jen, likvidace Attachmentu existuje a cpát 2 Fate na postavu bývá rizikante. Postava, ke které je Attachment přilepen pak získává schopnost, že když vyhraje konflikt, soupeř zahazuje kartu z ruky. Limit je dvakrát za kolo. Tedy jednou bránit, nepokleknout a pak zaútočit. Jako, umím si představit, že Krabí Škrtič Karel si smlsne a bude experimentovat a pravděpodobně mu to přinese nějaké výsledky.

Hodnocení: Klíčovka

Neutrálky – Autor: Ještě jednou já

The Pursuit of Justice – Neutrální Provincie

Co pakl, to nová provincie pro jeden z 5 elementů. Samo sebou, nejsou si silou (ne to číslo ale kvalita) rovni. Některé provincie šli do desek či v rámci experimentu do lajny aby šli znovu do desek. Těch několik power provincií, co každý klan má a drží, se jen tak neobmění. The Pursuit of Justice stejně jako všechny ostatní neutrální provincie z tohodle cyklu reagují, pokud se bojuje u provincie daného elementu. Tedy naše Water Provincie může svou schopnost spustit buďto když je konflikt veden u ní nebo na opačné straně u souseda. Stačí když ta provincie má element Vody. Za Akci si zvolíte postavu, která se účastní konfliktu. Tu narovnáte. Pokud dopředu budete hrát postavy a efekty, které se musí pro spuštění poklonit, máte celkem hezkou narovnávačku. Pokud budete útočit na vodní provincie soupeře, také máte výhodu, pokud soupeř poklání. Bohužel, tolik vodních provincií, které by měnili lidem život není, takže do něčeho naletíte, zničíte a jestli se vám ten unbow povede, opravdu netuším. Lev či Jednorožec s touto provincií určitě pracovat umí, jestli si jí dají do lajny je otázka druhá.

Hodnocení: Klíčovka

Mercenary Company – Neutrální Postava

Za 4 Fate, staty 7/-/0 a trait Bushi, Ronin a Army. Díky traitu Army pak na tuto postavu nemůžete dát nic jiného než Weapon věci. Jedná se tedy o čisté tělo, kdy si za peníze koupíte sílu 7. V momentě, kdy s touhle postavou prohrajete konflikt, má soupeř možnost na ní přihodit 1 Fate a získá nad ní kontrolu. Za jeden pitomý Bow efekt, kdy prohrajete konflikt tak soupeři „darujete“ 4 fate a s ním postavu, výměnou za 1 Fate. To už je samo od sebe tak blbě špatné, že se na to raději vyprdnete. Keyword Rally tu sice je, k čemu ale. Když vám tato karta bude držet slot a budete jí pracně zahazovat během čistící fáze. Zkuste mě někdo přesvědčit o opaku, rád se nechám přesvědčovat 🙂

Hodnocení: Hřbitovka

Závěrečné shrnutí

Pokud jste Lev či Škorpion, je tenhle balík auto buy. Někde ve sběratelském středu je to s Fénixem, Jeřábem a Krabem stejné. Jednorožec, pokud se brutálně nepletu se Stepním koníkem, bude váhat. Drak… mno. Drak je Drak. Má tu zajímavé nástroje ale k nim potřebuje celý set. Facedown mechanika může být hodně zajímavá. Co si ale budeme nalhávat, stejně si ten paklík koupíte všici, kdo by porušoval sbírku, viď Šímo 🙂